Yayın Tarihi: 18 Mayıs 2022
Avrupa Birliği Fikri Mülkiyet Ofisi’nin (EUIPO) İtiraz Bölümü, 3 Şubat 2022’de Singapur merkezli firma Shantanu Pte. Limited tarafından yapılan bir logo başvurusuna karşı Instagram, LLC’nin (B 3 125 764) itirazını kabul etti.
Logoları inceleyen İtiraz Bölümü, her iki markanın da ortada bir kareye benzeyen bir cihaz içerdiğini, içinde bir daire olduğunu ve her iki işaretin de stilize bir kamera tasvirinden oluştuğunu tespit etti. Her iki işarette de daire beyaz çizgilerle tasvir edilmiştir ve bu çizgiler kalınlık ve orantı açısından oldukça benzerdir. Ayrıca her iki işaretin de renkli bir arka planı vardır ve genel renk algıları çok benzerdir.
Instagram Logo | Contested Logo |
Farklılıklarına rağmen, her iki markada da benzer renk geçişleri vardır. İtiraz edilen işaretin renk geçişi turuncu/kırmızı tonlarından oluşmaktadır. Instagram’ın logosunda, renk geçişi kesintisizdir ve arka planın yaklaşık yarısı koyu kırmızı, pembe ve mor tonlardan oluşmaktadır. İtiraz Bölümü, işaretlerin görsel ve kavramsal olarak benzer olduğunu ve ilgili kamuoyunda itiraz edilen markanın önceki markayla hemen bir bağlantı kuracağını belirledi.
Instagram, markasının Sınıf 9, 35, 38, 41, 42 ve 45’teki mal ve hizmetler için AB’de tanınmış bir üne sahip olduğunu ve itiraz edilen markanın başvurusunun yapılmasından önce (3 Nisan 2022) tanındığını iddia etti. Markasının tanınmışlığını kanıtlamak için Instagram, büyük bir miktarda destekleyici belge sundu.
İtiraz edilen markanın, ilgili tüketiciler tarafından daha kolay hatırlanacağı ve daha kolay tanınacağı için önceki ticari markanın ayırt edici karakterinden veya itibarından haksız avantaj sağlayacağı da tespit edildi. Ayrıca, markanın Instagram’ın markasının çekici güçlerinden veya ayırt ediciliğinden yararlanacağı belirtildi. Bu nedenle, itiraz edilen markanın önceki markanın ayırt edici karakterinden veya itibarından haksız avantaj sağlayacağı sonucuna varıldı.
Yukarıda belirtilen tüm hususlar göz önüne alındığında, İtiraz Bölümü itiraz edilen mal ve hizmetlerin tamamı için markayı reddetti.
Instagram’ın, markasının itibarını iddia ederken bunun kendiliğinden kabul edilmediği, EUIPO’ya önemli miktarda kanıt sunma zahmetine katlandığı belirtmeye değer bir durumdur.
Kerem Gökmen
INTA.org’da okuyun: https://www.inta.org/perspectives/law-practice/european-union-instagram-wins-with-distinctive-logo/