Yayın Tarihi: 21 Eylül 2022
Dünyanın en prestijli bireysel futbol ödülü olan BALLON D’OR markasının sahibi Les Editions P. Amaury, 6 Temmuz 2022’de Avrupa Birliği Genel Mahkemesi önünde Golden Balls Ltd’ye karşı marka mücadelesini kaybetti (T-478/21 No’lu Dava).
Dava, Golden Balls Ltd’nin, BALLON D’OR markası için EUIPO’ya (AB Fikri Mülkiyet Ofisi) kullanmama gerekçesiyle AB ticari marka tescil no. 004226148’in iptali için başvuruda bulunduğu 2017 yılında başladı. 2020 yılında, EUIPO’nun İptal Bölümü, itiraz edilen markayı Sınıf 41’deki sportif faaliyetlerle ilgili hizmetler (spor yarışmalarının düzenlenmesi ve kupa verilmesi) dışında iptal etti. EUIPO’nun Temyiz Kurulu, Haziran 2021’de Sınıf 16’daki “basılı yayınlar; kitaplar; dergiler” malları hariç olmak üzere kararı onayladı.
Les Editions P. Amaury, en azından Temyiz Kurulu’nun aşağıdaki hizmetler açısından temyizini reddetmesine ilişkin ihtilaflı kararın iptali için Genel Mahkeme’ye başvurdu:
- Sınıf 38: “televizyon programlarının yayını,” “televizyon yayını,” “uydu yayını,” “veri iletimi,” ve “kablo televizyon yayını”;
- Sınıf 41: “eğlence,” “televizyon eğlencesi,” “kitap, dergi ve gazete yayınlama,” “televizyon programlarının yapımı,” “yarışmaların düzenlenmesi (eğlence),” “gösteri yapımı” ve “film yapımı.”
Sınıf 38’deki hizmetlerle ilgili olarak, “Ballon d’Or” etkinliğinin aynı grup şirketlerinden L’Équipe 24/24 tarafından işletilen www.lequipe.fr web sitesinde çevrimiçi olarak yayınlanmasına rağmen, Les Editions P. Amaury’nin itiraz edilen marka altında böyle bir hizmet sunduğunu gösteren herhangi bir kanıt sunulmadı.
İkinci kısım Sınıf 41 hizmetleri ile ilgiliydi. Genel Mahkeme, “eğlence, televizyon eğlence programı ve yarışmaların düzenlenmesi” hizmetleri dışında, bu hizmetler için Les Editions P. Amaury’nin temyizini reddetti. Karara göre, kitap, dergi ve gazete yayını ile televizyon programlarının yapımı hizmetleri, piyasada üçüncü kişilere sağlanmalı veya sunulmalıdır.
Bununla birlikte, Genel Mahkeme, Les Editions P. Amaury’nin eğlence hizmetlerine ilişkin talebini kabul etti, çünkü organizasyon, bir kişiyi sportif performansı nedeniyle ödüllendirmek için bir kupa verilmesini içeren bir yarışma şeklinde halka eğlence sağlamaya yönelik bir hizmet sunmaktadır ve bu hizmetin temel eğlence temasını yitirmemektedir.
Karar, ticari markanın kullanımını kanıtlama çabasının, ilgili hizmetler üçüncü taraflara sunulmadığında veya sağlanmadığında gerçek kullanımın kanıtlanması duvarına kolayca çarpabileceğini göstermektedir.
Kerem Gökmen
INTA.org’da okuyun: https://www.inta.org/perspectives/law-practice/european-union-ballon-dor-owner-misses-goal-in-trademark-revocation-decision/