Marka; bir işletmenin mal ve hizmetlerini, diğer işletmelerin mal ve hizmetlerinden ayırt etmek için kullanılan sözcükler, şekiller, renkler, harfler, sayılar, sesler ve malların veya ambalajlarının biçimi olmak üzere her tür işaretten oluşmakta olduğu kanunda belirlenmiştir.
6769 sayılı Sınai Mülkiyet Kanunu kapsamında markalar tescil ile koruma altına alınmaktadır. Tescilin sağlamış olduğu haklardan en önemlisi, marka sahibine münhasır bir hak sağlıyor olmasıdır. Markalar özellikle gelişen teknoloji ile müşterilerine sosyal medya ve reklamlarla çok kolay erişim sağlayabilmektedir. Güven duyulan markalar, müşterilerin tercih sebepleri arasında yer almaktadır. Tescilin sağladığı en önemli etkiler arasında yasal koruma ile haksız rekabet, pazarlama ve reklam avantajları, marka bilinirliği ve taklit edilme gibi önemli konulara doğrudan etki sağlıyor olmasıdır.
Marka tescilinin sağlamış olduğu en büyük avantajlar arasında yasal koruma ile birlikte ilgili mal ve hizmetlerde tescilli olan marka sahibinin izni dışında markanın kullanılmasını engelleme hakkı ve marka lisans hakkının varlığıdır.